Jóga a babavárás 9 hónapjában

A jógát kortól, nemtől függetlenül bárki elkezdheti, gyakorolhatja, azonban néhány speciális életszakaszban fokozottabb figyelmet kell szentelnünk annak, milyen gyakorlatokat végezhetünk, az egyes ászanákat milyen módosítással, könnyítéssel hajthatjuk végre.

Ilyen életszakasz a babavárás 9 hónapja is, amikor nem kell ugyan felhagynunk az ászanák gyakorlásával, a meditációval, a karma jógával, azonban változó testi és lelki állapotunknak megfelelően kell végezni őket, egyes területekre nagyobb hangsúlyt helyezni.



Ilyen életszakasz a babavárás 9 hónapja is, amikor nem kell ugyan felhagynunk az ászanák gyakorlásával, a meditációval, a karma jógával, azonban változó testi és lelki állapotunknak megfelelően kell végezni őket, egyes területekre nagyobb hangsúlyt helyezni.

A terhesség 9 hónapja alatt a nőkben fokozódik a felelősségtudat, az anyává válás periódusa egy egészségesebb, másik lényért is felelősséget vállaló, mélyebb érzést vált ki. A babavárás 9 hónapja mind fizikai mind mentális szinten érzékelhető változásokkal jár. Saját egészségünk, állóképességünk mellett gondolnunk kell a születendő gyermek egészségére, stabil fejlődésére is mind testi, mind lelki szinten. Az anyává válás boldog pillanataiba befészkeli magát az aggodalom, a félelem, a minden rendben lesz-e kínzó kérdése.

A jóga ebben az életciklusban egyaránt kiváló segítséget nyújthat a kismamának a stabil, életerős, egészséges, harmonikus, nyugodt állapot elérése érdekében, és rajta keresztül, közvetve a fejlődő magzatnak is, aki egy erős, energiáktól egyensúlyban lévő, megfelelő környezetben fejlődhet.

A fizikai hatások - növekvő állóképesség, erősödő izmok, rugalmasabb bőr - hogy csak néhányat említsünk - mellett a jóga következetes gyakorlásával olyan mentális szintet érhetünk el, ahova a napi stressz, gondok, bajok nem szűrődnek át, környezetünk feltárja előttünk a valódi arcát,  a valóban lényeges dolgokra fordítjuk figyelmünket, a felesleges impulzusok nem érnek át szűrőnkön. Mindez a változó 9 hónap alatt még nagyobb szerepet játszik, hiszen érzelmileg is instabilabbá válhatunk, nagyobb szükségünk van a  nyugodt, tiszta pillanatunkra gyermekünk egészsége érdekében is.

Az ászanák gyakorlása mellett nagyobb hangsúlyt kell helyezni a rendszeres meditációra, relaxációra, amely által elménk befelé fordításával megszabadulunk a felesleges aggodalmaktól, az új helyzettel járó félelmektől,  amelyek kiváltképpen az első terhességnél jelentkezhetnek erőteljesebben.

A légzőgyakorlatok nemcsak az elme lecsitításában, a koncentráció elérésében segíthetnek, de hasznukat vehetjük a szülés közben is. 

Aki elkezdte majd következetesen gyakorolja  jógát és megéli a jógával együtt járó dimenziókat, az az egyes életszakaszok végeztével sem hagy fel vele, így a terhességet követően is beleilleszthető a napi programba, később akár a babával együtt is végezhetők bizonyos gyakorlatok.

A terhesség ideje alatt végzett ászanákat módosított formában végezzük, azonban tekintsünk el a túlzott óvatosságtól. A gyakorlatokat ez esetben is addig végezzük, ameddig jól esik, ne erőltessük magunkat feleslegesen.

Ne feledkezzünk el arról sem, hogy a pocaklakó fizikailag is védve van - hasizom, magzatburok - ezáltal bátran, de figyelmesen hajtsuk végre a gyakorlatokat.

Az első trimeszterben az álló helyzetben végzett jógagyakorlatok javasoltak, amelyek erőstik a lábat, segítik a vérkeringést, energetizálnak és csökkenthetik a láb CRAMPS-et. Szintén javasolt néhány nyújtó gyakorlat elvégzése.

A második és harmadik trimeszterben csökkenthetjük az ászanára fordított időt, hogy ne terheljük túl magunkat és ne fárasszanak ki a testgyakorlatok. A gerinc gyakorlatokból, hátrahajló pózokból és csavaró testhelyzetekből szintén óvatosan és egyre kevesebbet végezzünk.

Ne nyújtsuk túl a gyomor tájékot, a csavaró testhelyzetek esetén a gyomor helyett a vállakra és a hát felső részére irányítsuk a csavarást, és így a nyújtó hatást is.

Kerüljük a fordított testhelyzeteket.




Keresés
Szurkoljatok nekünk :-)

Kedves látogatóink, vásárlóink!

 

Eljött az idő, hogy több, mint 10 éve működő webáruházunkat kicsit megújítsuk, új lehetőségeket vezessünk be és szeretnénk, hogy szogáltatásunkkal a jövőben is maximálisan elégedettek legyetek.


Ezért ebben az átmeneti időben kis türelmeteket kérjük, a megrendeléseket kicsit szüneteltetjük.

 

Addig is változatlanul böngésszetek oldalunkon és amennyiben bármilyen kérdésetek felmerül, e-mailben a bababirodalom@bababirodalom.hu címen és telefonon a 06 20 986 5594 számon is örömmel segítünk.


Szurkoljatok nekünk :-)


Bababirodalom baba webáruház