Mennyi az annyi? (2.) Avagy mikor nem érdemes a szállítási díjjal alkudozni?

Mennyi az annyi? Avagy mikor nem érdemes a szállítási díjjal alkudozni? Internetes kereskedelemben, a megrendelt terméket nagyobb hányadban házhoz szállíttatjuk vagy valahol személyesen vesszük át. A személyes  átvétel klasszikus módja a webáruház által üzemeltett vevőszolgálat vagy fizikai bolt, azonban a PickPack Pont szolgáltatásnak köszönhetően lakóhelyünkhöz közel, bevásárlóközpontokban is nyílt lehetőség egyes webáruházak megrendeléseinek átvételére, rugalmasabb időben, heti bevásárló körútunkhoz igazítva.


 


Mind a házhozszállítás, mind a PickPack Pont szolgáltatás esetében a webáruház egy harmadik fél szolgáltatásait veszi igénybe, amelynek szolgáltatási díját köteles megtéríteni, ezért mindkét esetben számolnunk kell a szállítási díjjal, mint másodlagos ártényezővel.
A szállítási díj weboldalon történő feltüntetése szintén kötelező, erre számos különböző példával is találkozunk.

 

Vásárlói szemszögből, a legcélszerűbb, ha olyan helyen tünteti fel a webáruház a szállítási díjat, ahol nem sávos ár esetében folyamatosan szemünk előtt van, vagy sávos szállítási díj esetében a kosár aktuális értékének függvényében módosul (pl. Bookline.hu esetében).

 

Egy fokkal kevésbé vásárlóbarát, azonban még mindig informatív és időben rendelkezésünkre álló információ, ha az aktuális szállítási díjat a Megrendelés leadása előtt a kosár értékéhez hozzáadja a rendszer, így már ennek tudatában adhatjuk le rendelésünket.

 

Függetlenül attól, hogy szembetűnően feltünteti-e a webáruház a szállítási díjat vagy sem, a Szállítási vagy Vásárlási feltételekben kötelességük részletesen feltüntetni:
- sávos szállítási díj (minél nagyobb kosárértékben rendelünk, annál alacsonyabb a díj tétele)
- fix szállítási díj (kosárértéktől függetlenül, nem változik)
- fizetés módja szerint meghatározott szállítási díj (banki átutalás, utánvét esetén más szállítási díjjal kell számolnunk)
- szállítás módja szerint változó szállítási díj (házhozszállítás esetén, PickPack Pont szolgáltatás esetén más díjtétel, személyes átvétel esetén - ez utóbbi esetben általában 0 Ft :-)
- a szállítási díjat termékenként, vagy megrendelésenként (bármennyi terméket tartalmazhat) kell számolnunk.

 

A baba- és kismama webáruházak többségében már bruttó 25 000 Ft-ot meghaladó értékű rendelés esetén nem számítanak fel szállítási díjat.

 

Mikor nem érdemes a szállítási díjjal alkudozni? 

Többéves webáruház tapasztalatunk alapján elmondhatjuk, számos esetben találkoztunk olyan vásárlóval, aki a szállítási díj értékénél alacsonyabb vagy összességében a szállítási díjhoz mérve kis értékű terméket szeretett volna rendelni, a szállítási díj kifizetése nélkül. 

Mint ahogy az előbbiekben megjegyeztük, a szállítás egy szolgáltatás, amelyért a webáruház minden egyes csomag kiszállítása után fizet (általában a vevőre továbbhárított szállítási díj vagy megegyezik, vagy alacsonyabb a részére biztosított szállítási díjnál, tehát nem keres rajta, inkább átvállal belőle), ezért ne kérjünk tőle irreális, a piaci normáktól messze eltérő viselkedést, amely által szinte a webáruház fizet a vevőnek, hogy nála vásárolt. 

Amennyiben alacsony összegű a kosár értéke, vagy gondoljuk át, nincs-e másra szükségünk, egyeztessünk ismerősünkkel, ő nem szeretne-e rendelni, valóban szükségünk van-e a termékre, más úton nem tudjuk-e beszerezni. 
Ne a webáruházat támadjuk, hogy 990 Ft-os termékért miért akar 1300 Ft-os szállítási díjat felszámolni.

 

Harmadik árnövelő tétel lehet a csomagolási díj, amelyet szinte minden, piacunkon lévő áruház beépít az árba. Amennyiben azonban a termék speciális jellemzője megkövetelheti a magasabb csomagolási díjat, a webáruháznak szintén kötelessége feltüntetni.

 

Csernák Krisztina
Bababirodalom baba webáruház

 

 

Mennyi az annyi? Avagy mi határozza meg az árat internetes vásárlás során? cikk sorozatunk további részei >>>

 

 


Mennyi az annyi? Avagy mikor nem érdemes a szállítási díjjal alkudozni? Internetes kereskedelemben, a megrendelt terméket nagyobb hányadban házhoz szállíttatjuk vagy valahol személyesen vesszük át. A személyes  átvétel klasszikus módja a webáruház által üzemeltett vevőszolgálat vagy fizikai bolt, azonban a PickPack Pont szolgáltatásnak köszönhetően lakóhelyünkhöz közel, bevásárlóközpontokban is nyílt lehetőség egyes webáruházak megrendeléseinek átvételére, rugalmasabb időben, heti bevásárló körútunkhoz igazítva.


Tovább >>>


2011. 

A klasszikus internetes vásárlás egyik ismérve, hogy mint vásárló a vásárlás pillanatában nem érintkezel fizikailag a megvásárolni kívánt termékkel, nem tudod kipróbálni, megtapintani, esetleg ha másként nem, a csomagoláson keresztül kézzel fogható élményt szerezni róla.


Tovább >>>


Az internetes vásárlás mellett szóló egyik érv a kedvezőbb ár elérése, köszönhetően annak, hogy a webáruházak alacsonyabb áron kínálják a termékeket, mint a fizikai boltok. Az elmúlt évek során azonban olyan nagy számú baba webáruház növekedésnek lehettünk tanúi, hogy már elsősorban nem a webáruházat hasonlítjuk össze a fizikai boltokkal, hanem a baba webáruházak árait vetjük össze egymással, hiszen egy-egy babafelszerelést, kismama terméket nem egy-egy áruház, hanem akár fél- vagy egy tucat is kínál.

Elég azonban, ha kizárólag a feltüntetett fogyasztói ár alapján hozzuk meg döntésünket?


Tovább >>>




Keresés
Szurkoljatok nekünk :-)

Kedves látogatóink, vásárlóink!

 

Eljött az idő, hogy több, mint 10 éve működő webáruházunkat kicsit megújítsuk, új lehetőségeket vezessünk be és szeretnénk, hogy szogáltatásunkkal a jövőben is maximálisan elégedettek legyetek.


Ezért ebben az átmeneti időben kis türelmeteket kérjük, a megrendeléseket kicsit szüneteltetjük.

 

Addig is változatlanul böngésszetek oldalunkon és amennyiben bármilyen kérdésetek felmerül, e-mailben a bababirodalom@bababirodalom.hu címen és telefonon a 06 20 986 5594 számon is örömmel segítünk.


Szurkoljatok nekünk :-)


Bababirodalom baba webáruház